יום ראשון, 26 ביולי 2015

מדפסות תלת מימד - הדור הבא של עולם ההדפסה

כולנו כבר מכירים את ההדפסה ה- "קונבנציונלית" שמשתמשת בדיו או באבקת טונרים על מנת להעביר מלל, תמונות וכל חומר ויזואלי אחר לדפים, מדבקות, בליסטרים וכו'. הדפסה זו הינה דו-מימדית שכן היא כוללת אך ורק את האורך והרוחב וחסרה את העומק. מדפסות התלת מימד שמתחילות להיכנס אל חיינו אט אט שינו את פני התמונה השטוחה לחלוטין, וכעת מסוגלות להציע לבעליהן הדפסת אלמנטים מוחשיים בהם אף ניתן להשתמש לא רק לשם הדפסה או תלייה פשוטים. מהן מדפסות תלת מימד וכיצד הן פועלות בדיוק? המשיכו לקרוא. 

הדפסת תלת מימד - איך זה עובד?

מדפסות תלת מימד פועלות בשיטה שונה לחלוטין מאחיותיהן, המדפסות הרגילות. בעוד מדפסות הדיו והטונר משתמשות בטכניקות שונות על מנת להעביר מידע חזותי אל פיסת נייר, כאן מדובר על יצירת חפץ של ממש, שיכול להיות חלול או צפוף ובמגוון הצורות. מדפסות אלו פועלות בשיטת השכבות, כאשר זרוע זעירה ממיסה את החומר הרצוי (פלסטיקים, גבס, פולימרים מיוחדים ועוד) שמתגבש מיד עם תום החימום שלו וכך הלאה. לאט לאט, שכבה אחר שכבה ובמגוון הצבעים נרקמות להן הצורות ובסיום ההדפסה כל שיש לעשות הוא לפתוח את המדפסת ולגרד את המוצר הגמור מהתחתית. המדפסות עצמן פועלות באמצעות תוכנות ייעודיות, באמצעותן מתכננים את המוצר המוגמר עד לפרטי פרטים.

מדפסת תלת מימד - למי מתאים השימוש?

כל אחד יכול להשתמש במדפסות המשוכללות הללו ולנצלן לצרכים רבים. למעשה, היכולת להדפיס בתלת מימד משמשת לצרכי פנאי אך גם לצרכים מקצועיים. כך למשל, ניתן להשתמש במדפסות תלת מימד על מנת להדפיס פאזלים תלת מימדיים בבית, ליצור יצירות של ממש ביחד עם כל המשפחה באמצעות תוכנת מחשב ייעודית ואף להדפיס אהילים, מחזיקי מפתחות וחפצים שימושיים אחרים. מדפסות התלת מימד אף מאפשרות לייצר חלקי חילוף של ממש לחפצים שונים שנהרסו – כפתורים מיוחדים בחולצה, ידית לכוס, קישוטים שנשברו או כל דבר אחר בעלת חשיבות. כמובן שגם בעלי מקצועות חופשיים משתמשים במדפסות תלת מימד, כגון אדריכלים, מעצבים תעשייתיים, מהנדסים ועוד.

מה צופן העתיד בתחום?

ובכן, כיום כבר מדברים על האפשרות כי מדפסות תלת מימד יוכלו "להדפיס" כמעט כל חפץ שהוא, לרבות חלקי חילוף למכוניות, אביזרי חשמל, מוצרי מזון ואפילו איברים אנושיים. בינתיים רצוי ליהנות ממה שהטכנולוגיה מספקת לנו ולרכוש מדפסת תלת מימדית שפשוט תכניס עניין לחיינו או תעזור לנו לתת שירות מקצועי יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה